Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sagar Kumar Parida

Classics

3  

Sagar Kumar Parida

Classics

ମୃତ୍ୟୁ

ମୃତ୍ୟୁ

1 min
269


ମୃତ୍ୟୁ ଜୀବନର     ଅନ୍ତିମ ଠିକଣା

    ଏହି ଭବ ପାରାବାରେ,

ଜୀବନର ଦୀପ     ହୁଏ ନିର୍ବାପିତ

    ଭେଟ ହେଲେ ତା ସାଥିରେ ।


ଆତ୍ମାର ବିଚ୍ଛେଦ    ଶରୀରରୁ ହେଲେ

     ମୃତ୍ୟୁ ଶବ୍ଦ ଉତ୍ପନ୍ନ,

ପଞ୍ଚଭୂତ ତନୁ       ପଞ୍ଚତତ୍ତ୍ୱ ମଧ୍ୟେ

    ହୋଇ ଯାଏଟି ବିଲୀନ ।


ତିନିହାତ ଭୂମି    ଶେଷେ ମିଳିଥାଏ

    ତା' କୋଳେ କଲେ ଶୟନ,

ଜନ୍ମ ହୋଇଥିବା    ସର୍ବ ଜୀବଗଣ

    ମୃତ୍ୟୁ ପଛେ ଧାବମାନ ।


ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ରୂପେ    ମୃତ୍ୟୁଟି ପ୍ରକାଶେ

   ମୃତ୍ୟୁ ଲୋକ ଯେଣୁ ଏହା

ତଥାପି ମାନବ   ମାୟାଜାଲେ ପଡି

  ଅମରତ୍ବ ଇଚ୍ଛେ ଆହା ।


କର୍ମମୟ ଏହି    ଜୀବନରେ ମୃତ୍ୟୁ

   ଟାଣେ ପୂର୍ଣ୍ଣଛେଦ ଗାର

ସୁକର୍ମ,କୁକର୍ମ   ଘେନି ପୁନର୍ଜନ୍ମ

   ହେଉଥାଏ ବାରମ୍ବାର ।


ସ୍ୱୟଂ ଜଗନ୍ନାଥ   ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ବୈକୁଣ୍ଠରେ

   ଛାଡି ନିଜ କଳେବର

ଚେତେଇ ଦିଅନ୍ତି   ସାରା ସଂସାରକୁ

   ମୃତ୍ୟୁ ଏଠି ଧ୍ରୁବ ସାର ।


ଆସିଲା ବେଳରେ  ହସ୍ତ ଥିଲା ଶୂନ୍ୟ

   ଯିବା ବେଳେ ଥିବ ଶୂନ୍ୟ ;

ଗୋବିନ୍ଦ ସେବାରେ   ନିଜ ଜୀବନକୁ

   କରୁଥାଅ ସଦା ଧନ୍ୟ ।


ସଦଗୁରୁ ସେବା   କର ହେ, ମାନବ !

    ଜାଣିବ ମୃତ୍ୟୁ ରହସ୍ୟ

ସେ ରହସ୍ୟ ଜାଣି   ଗୁରୁ ଆଶୀର୍ବାଦେ

   ବୈକୁଣ୍ଠେ କରିବ ବାସ ।


       


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics