Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hrusikesh Mishra

Inspirational Others

1.8  

Hrusikesh Mishra

Inspirational Others

ମୋ ଗାଆଁ

ମୋ ଗାଆଁ

1 min
9.0K


ସରଗକୁ ସିଡ଼ି ନାହିଁ ବୋଲି ଯିଏ

କହିଦେଇ ଗଲେ ଚାଲି,

ଇଛା ହୁଏ ଥରେ ତାଙ୍କୁ କହିବାକୁ

ଆସ ଆମ ଗାଁଆ ବୁଲି।। ୧

ଇନ୍ଦିର ଦେବତା ସରଗେ ଯତନେ

ଯାହା ସବୁ ଦେଲା ଖଞ୍ଜି,

ସେସବୁ ଦରବ ମୋ ଗାଁଆ ରେ ମିଳେ

ଅଛି ତାର ସବୁ ମଞ୍ଜି।। ୨

ଦେବତା ସକଳ ହୁଅନ୍ତି ବିକଳ

ମଣିଷ ଜନମ ପାଇଁ,

ମୋ ଗାଆଁ ମନ୍ଦିରେ ଆଳତି ବେଳରେ

ସତେ କି ଆସନ୍ତି ଧାଇଁ।। ୩

ପୂରୁବ ଆକାଶେ ସୁରୁଜ ଉଇଁଲେ

ଦାଣ୍ଡରେ ମୁରୁଜ ହସେ,

ଗୋବର ଧୌତ ଚାଳ ଛପର ମୋ

ଆହା କି ସୁନ୍ଦର ଦିଶେ।। ୪

ଗାଆଁ ଭୁଆସୁଣୀ ସଜ ହୋଇ ପୁଣି

ଆସୁଥାଏ ଯେବେ ଚାଲି,

କି ରମ୍ଭା ଉର୍ବଶୀ ସ୍ୱର୍ଗର ରୂପସୀ

ଲାଗେ ସବୁ ତୁଛ ଖାଲି।। ୫

ଗଛ ଛାଇ ତଳେ ଦ୍ବୀପହର ବେଳେ

ପଶା ପାଲି ଖେଳ ବେଳେ,

ଭୁଲି ଯାଏ ମୁହିଁ ଦୁଃଖ ଜୀବନର

ଗାଆଁ ବୃଦ୍ଧଙ୍କର ମେଳେ।। ୬

ମନେ ପଡେ ଯେବେ ଗାଆଁ ଚାଟଶାଳୀ

ଲୋତକ ପଡଇ ଝରି,

ଅବଧାନଙ୍କର ପଣିକିଆ ଘୋଷା

କିଏ ହେବ ତାଙ୍କ ସରି।। ୭

ଗୋଧୂଳି ବେଳରେ ମୋ ଗାଆଁ ମନ୍ଦିରେ

ସନ୍ଧ୍ୟା ଦୀପ ଯେବେ ଚଢ଼େ,

ମୋ ଗାଁଆ ଘରଣୀ ସଜବାଜ ହୋଇ

ଭାଗବତ ବସି ପଢେ।। ୮

ଭୂଗୋଳ ପୋଥିର ପୃଷ୍ଠାକୁ ମଣ୍ଡନ

ନ କରି ପାରେ ମୋ ଗାଁଆ,

ତଥାପି ମୋ ଗାଆଁ ସରଗଠୁ ବଡ଼

ରଖିବି ତାହାର ନାଆଁ।। ୯

ଭାଷେ ହୃଷିକେଶ ହୋଇ ତାର ଦାସ

ତା ପୟରେ ରଖି ଲୟ,

ଏ ସାରା ଦୁନିଆ ମନେ ରଖିଥିବ

ମୋ ଗାଆଁର ହେବ ଜୟ।। ୧୦.

ରଚନା - ମିଶ୍ର ହୃଷିକେଶ


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational