Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Birakishore Nayak

Inspirational

4.0  

Birakishore Nayak

Inspirational

ମୋ ଗାଆଁ ଆମ ସଂସ୍କୃତି

ମୋ ଗାଆଁ ଆମ ସଂସ୍କୃତି

1 min
776


ପାହାଡ଼ ମଥାରେ ସୂରୁଜ ଉଇଁଲେ

     ମୋ ଗାଆଁ ସୁନେଲି ଦିଶେ,

ଗାଆଁ ମନ୍ଦିରର ଚୂଡାରେ ପହିଲି

     ରଙ୍ଗ ମୁରୁଜ କି ବିଞ୍ଚେ |


ଗାଆଁ ଠାକୁରାଣୀ ମନ୍ଦିରେ ଶୁଭଇ

     ସକାଳ ଆଳତୀ ଘଣ୍ଟି,

ପିଲାଙ୍କ ଖେଳରେ ଗାଆଁ ଦାଣ୍ଡଧୂଳି

     ଉଡେ ଉପରକୁ ଉଠି |


ପୋଖରୀ ତୁଠରେ ଗାଆଁ ମାଇପିଙ୍କ

     ସଂସାର ଯାକର କଥା,

ତେଲ ହଳଦୀକୁ ମାଖୁ ମାଖୁ ଦେହେ

     ଖିଅ ଲମ୍ବାଏ ଯେ ନଥା |


ଚାଷୀଭାଇ ହଳ ବିଲକୁ ନେଲାଣି

     କଟର କଟର ଶୁଭେ,

ଗାଈଆଳ ଟୋକା ଡାକ ଶୁଭିଲାଣି

     ଗୁହାଳୁ ଗାଈ ଫିଟିବେ |


ପର୍ବ ପର୍ବାଣୀରେ ଦାଣ୍ଡ ଅଗଣାକୁ

     ଗୋବରରେ ଲିପି ପୋଛି,

ଗାଆଁ ସୀମନ୍ତିନୀ ମନ୍ଦିରକୁ ଯାଏ

     ଏ ପରା ଆମ ସଂସ୍କୃତି |


ଧନୁ ସଂକ୍ରାନ୍ତିରେ ଧନୁ ମୁଆଁ ବଣ୍ଟା

     ଅଘିରା ପୁନେଇଁ ଅଘି,

ଶିବରାତ୍ରି ସାରା ଜାଗର ଜାଳଇ

     କୁଆଁରୀ ବର ଯେ ମାଗି |


ରଜ ଦୋଳି ଖେଳ ରଜ ଗୀତ ସାଥେ

     ଶିହରେ କୁଆଁରୀ ମନ,

ବାଗୁଡ଼ି ଖେଳରେ ନିଶା ଲାଗିଥାଏ

     ବାଜିମାତରେ ଯୁଆନ |


ଏ ଗାଁ ମାଟିରେ ଏନ୍ତୁଡିର ନିଆଁ

     ଜଳିଥିଲା ଦିନେ ମୋର,

ଗାଆଁ ମଶାଣିରେ ଜଳିଯିବ ଦିନେ

     ମାୟା ତେଜି ଏ ଶରୀର |


ଗାଆଁର ମମତା ମାଆର ସେନେହ

     ପ୍ରୀତିଭରା ଏ ବନ୍ଧନ,

ଭୁଲିହୁଏ ନାହିଁ ଗୁରୁ ଗୁରୁଜନ

     ସ୍ୱର୍ଗ ସତେ ଚିର ଦିନ |


ମାଟିର ବୈକୁଣ୍ଠ ସତେ କି ସେ ପୁର

     ସର୍ବଦା ଅମୃତ ଝରା,

ଭୁଲି ହୋଇଯାଏ ସକଳ ଯାତନା

      ସେ ମାଟି ପରଶେ ପରା |


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational