Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Debaki Behera

Abstract Inspirational

4.0  

Debaki Behera

Abstract Inspirational

ମଣିଷପଣିଆ

ମଣିଷପଣିଆ

2 mins
171



ମଣିଷପଣିଆ ଦିଶେ ନାହିଁ କାହିଁ

ଅମଣିଷ ସବୁ ଏଠି

ମଣିଷ ନିଜର ଅସ୍ତିତ୍ୱ ଭୁଲିକି

ସ୍ଵାର୍ଥେ ଧରେ ମାପକାଠି ।

ଦଶ ମାସ ଯିଏ ଗରଭେ ଧରିଲା

ତାକୁ ଆଜି ହେୟ କରି

ରାଜରାସ୍ତେ ଆଣି ତାକୁ ଫିଙ୍ଗି ଦିଏ

ଅଲୋଡ଼ା ଯେ ମନେ କରି ।

ଯେଉଁ ବାପା ତାକୁ ଚାଲି ଶିଖେଇଲା

ଆଙ୍ଗୁଠି ତାହାର ଧରି

ବୃଦ୍ଧ କାଳେ ତାକୁ ଘରୁ ଦିଏ ତଡି

ଗଳାକୁ ତାହାର ଧରି ।

ଯେଉଁ ଭଉଣୀ ଟି ରାକ୍ଷୀ ବାନ୍ଧେ ତାକୁ

ଭାଇ ଭାଇ ବୋଲି ଡାକି

ସମ୍ପତି ପାଇଁକି ତାକୁ ଦିଏ ମାରି

ସେଇ ହାତ ବନ୍ଧା ରାଖୀ ।

ପିଲାବେଳେ ଯେଉଁ ଭାଇ ସହ ସିଏ

ଖେଳୁଥିଲା ଯିଏ ଖେଳ

ସେଇ ଭାଇ ଆଜି ଭଗାରୀ ଅଟଇ

ସମୟ ଖେଳୁଛି ଖେଳ ।

ରକ୍ତ ର ସଂମ୍ପର୍କ ଅଲୋଡ଼ା ଏଠି ଯେ

ଟଙ୍କା ଅଟେ ସବୁ କିଛି

ଟଙ୍କା ଥିବା ଯାଏ ସିଏ ତ ମଣିଷ

ସରିଲେ ଚିହ୍ନେନା କିଛି ।

ଟଙ୍କା ପାଇଁ ଏଠି ମଣିଷପଣିଆ

ବିକ୍ରି ହୋଇଯାଏ ପରା

କିଣିବା ଗରାଖ ବହୁତ ଏଠି ଯେ

ସ୍ୱାର୍ଥ ରେ ଦୁନିଆ ଘେରା ।

ଦୁଃଖୀକୁ ଦେଖିଲେ ଆହା କହିବାକୁ

ତୁଣ୍ଡରେ ନ ଆସେ କାର

ଥିଲାଵାଲା ଏଠି ଆହା ପଦେ କହି

ଲୁଟିନିଏ ପୁରସ୍କାର ।

ବିବେକ ହରାଇ ମଣିଷ ଆଜିତ

ଭୁଲ ପଥେ ଚଳେ ବାଟ

କି କହିବ ତାକୁ ଵିଵେକୀ ମଣିଷ

ଅଟେ ଯିଏ ତାର ଚାଟ ।

ଭିକାରି ଦେଖିଲେ ଭିକ ଦେବା ଲୋକ

ମିଳନ୍ତି ଏଠି ବହୁତ

ସେହି ମଣିଷଟି ସ୍ୱାର୍ଥ ପୂର୍ତ୍ତି ହେତୁ

ଖାଏ ଲାଞ୍ଚ ଯେ ବହୁତ ।

ପଦବୀ ଗୁମାନ ଦେଖାନ୍ତି କିଛି ତ

କେହି ପୁଣି ଧନବାନ

କେହି ପୁଣି ଏଠି ସମାଜସେବୀ ତ

କେହି ପୁଣି ନ୍ୟାୟ ବାନ ।

ଡାକ୍ତର ପରା ଯେ ଭଗବାନ ବୋଲି

ଦୁନିଆ ରେ କୋଳାହଳ

ସେଇ ଡାକତର ରୋଗୀ ସେବା ଛାଡି

ଟଙ୍କା ପଛ ରେ ପାଗଳ ।

ପୋଲିସ ବାବୁ ତ ସୁରକ୍ଷା କଥାକୁ

ପାଶୋରି ଅଛନ୍ତି ମନୁ

ପଣ୍ଡିତ ପୁଅ ତ ମାଙ୍କଡ଼ ମାରିଲେ

ଦୋଷ ହୁଏ ନାହିଁ ତେଣୁ ।

ଏତିକି କହିବି ସୁଧିଜନେ ଆହେ

ନ ହୁଅ ତୁ ଅମଣିଷ

ମଣିଷପଣିଆ ଟିକିଏ ବଞ୍ଚା ତୁ

ନହେଲେ ହୋଇବୁ ଶେଷ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract