Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Inspirational

4  

Sarojini Mishra

Inspirational

ମଣିଷ ସମୟର ଦାସ

ମଣିଷ ସମୟର ଦାସ

2 mins
343



      

ସମୟର ଚକ ଗଡ଼ି ତ ଚାଲିଛି

ଆଗକୁ ତାହାର ଗତି

ପଛକୁ ଫେରିବା ତାର ଧର୍ମ ନୁହେଁ

ସେ ଅଟେ ଅମୂଲ୍ୟ ମୋତି ।


ସମୟ ଗତିରେ ମଣିଷ ଜନମ

ବାଲ୍ୟ, କୈଶୋର, ବା ଯୁବା

ବୃଦ୍ଧାବସ୍ଥା ପୁଣି ଚିରନ୍ତନ ମୃତ୍ୟୁ

ସବୁ ସମୟର ଆଭା ।


ସମୟ ଗତିରେ ସୁଖ ଦୁଃଖ ଆସେ

ସମୟରେ ସର୍ବେ ବନ୍ଧା

ସମୟ ଗତିକୁ କିଏ ବା ରୋକିବ

ବଳବାନ ସିଏ ସିଦ୍ଧା ।


ସମୟର ଦାସ ମଣିଷ ଅଟଇ

ଏହା ବିଧିର ନିର୍ଦ୍ଦେଶ

ସମୟ ସ୍ରୋତରେ ମଣିଷ ଧାବିତ

ସମୟ ଦିଏ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ।


ସମୟ ଡୋରିରେ ଦେବରୁ ଦାନଵ

ମଣିଷ ବନ୍ଧିତ ଅଛି

ଗଡ଼ିଯିବା ପାଣି ଲେଉଟେନି ପୁଣି

ସମୟ କେବେ ଫେରେନି ।


ଦୁଖ-ସୁଖ ଅବା ହସ-ଲୁହ ହେଉ

ସବୁ ସମୟର ଖେଳ

ବେଳ ଥାଉ ଥାଉ ସତ୍ କର୍ମ କରିଲେ

ମଣିଷ ଜନ୍ମ ସଫଳ ।


ସମୟ ଚିହ୍ନା ଏ ଆପଣା ଓ ପର

ସମୟ ଦିଏ ବିଶ୍ୱାସ

ସମୟ ବୁକୁରେ ଲେଖା ମଣିଷର

ଜୀବନର ଅଭିଲେଖ ।


ସମୟ ଖେଳରେ ମଣିଷ ହୁଅଇ

କେବେ ରାଜା ବା ଫକୀର

ସମୟ ସ୍ରୋତକୁ ସ୍ଵୀକାର କରି ଯେ

ରାଜା ବି କାଟଇ ଘାସ ।


ସମୟ ଦିଅଇ ଅନୁଭବ ପୁଣି

ଶିଖାଏ ଜୀଇଁବା କଳା

ଦୁଃଖରେ ଅଧିର ନ ହେଲେ ମଣିଷ

ନ ବୁଡ଼ିବ ତାର ଭେଳା ।


ସମୟ ଦିଅଇ କେତେ ଖୁସି ପୁଣି

ସିଏ କିବା ଚିରସ୍ଥାୟୀ

ପଟ୍ଟ ବଦଳୁଛି ପ୍ରତିଟି କ୍ଷଣରେ

ସ୍ଵୀକାରିବା ସ୍ଥିର ହୋଇ ।


ସମୟ ଗତିକୁ ରୋକିବା କଳା

କେହି ବି ଶିଖି ନାହାଁନ୍ତି

ପ୍ରତିଟି କ୍ଷଣକୁ ସୁନ୍ଦର କରିବା

ପ୍ରୟାସେ ରହିବା ବ୍ରତୀ ।


ସମୟର ଦାନ ଅନୁଭୂତି ମୋତି

ବର୍ତ୍ତମାନେ ଲଗାଇବା

ପ୍ରତିଟି କ୍ଷଣକୁ ସୁ-ଉପଯୋଗ ରେ

ଲକ୍ଷ୍ୟ ପାଖେ ପରିଞ୍ଚିବା ।


ସମୟର ଡୋରି ଆମ ହାତେ ନାହିଁଁ

ପ୍ରଚେଷ୍ଟା ଆମ ହାତରେ

ଦୁଃଖେ ଭାଙ୍ଗିବାନି ସୁଖେ ଭାସିବାନି

ଏହା ଆମ ଶାସ୍ତ୍ର କହେ ।


ମଣିଷ ଅଟଇ ସମୟର ଦାସ

ଏହା ଅଟେ ଚିର ସତ୍ୟ

ହେଲେ ବିଭୁ ଦତ୍ତ ବିବେକ ବୁଦ୍ଧିକୁ

ଲଗାଉ ଥିବା ସତତ ।


ସମୟ ଖେଳଇ ଖରା ଛାଇ ଖେଳ

ଜୀବନ ଯାତ୍ରା ପଥରେ

ସମୟ କୁ ଆମେ ସ୍ଵୀକାର୍ଯ୍ୟ କରିବା

ଶ୍ରେଷ୍ଠ ସୃଷ୍ଟି ହିସାବରେ ।


ପ୍ରତିଟି କ୍ଷଣରେ ଭରିଦେବା ଆମେ

ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଉଚ୍ଛ୍ଵାସର ରଙ୍ଗ

ପ୍ରେମ ବିଶ୍ୱାସରେ ରଙ୍ଗାଇବା ଚାଲ

ଜୀବନର ପ୍ରତିକ୍ଷଣ ।


ଖରାପ ସମୟ ଆସିଲେ ଆସିବ

ହାତ ବାନ୍ଧି ବସିବାନି

କର୍ମ କର୍ତ୍ତବ୍ୟରୁ ଓହରି ଯିବାନି

କେବେ ହତାଶ ହେବାନି।


ସମୟ ସୁଅରେ ପତର ହୋଇ ଯେ

କେବେ ଭାସି ଯିବା ନାହିଁଁ

ମଣିଷ ଜନମ ସାର୍ଥକ ଧାରାକୁ

କେବେ ମୁହଁ ମୋଡ଼ିବାନି ।


ମଣିଷ ଅଟଇ ସମୟର ଦାସ

ଏ କଥା ଟି ସତ୍ୟ ଅଟେ

ସବୁ ସମୟକୁ ସାମ୍ନା କରିବାର

ଶକ୍ତି ବି ଅଛି ତା ପାଖେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational