Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jagannath Barik

Inspirational

4.0  

Jagannath Barik

Inspirational

କିଛି ଶେଷ କଥା

କିଛି ଶେଷ କଥା

1 min
903


ଡହଡହ ଏଠି ଜୀବନ ଯନ୍ତ୍ରଣା

     ବଞ୍ଚିବାର ଆଶା କ୍ଷୀଣ

ମାଳ ମାଳ ଶ୍ୱେନ କରନ୍ତି ଉଡ୍ଡାଣ

     କପୋତଟି ଶକ୍ତିହୀନ |


ଦଇବର ଦାଉ ବଢ଼େ ଦାଉ ଦାଉ

      ଛାର ନର ହଇରାଣ 

ପଲେ ଚିତା ବାଘ ପଛରେ ଧାବିତ

      ମୃଗ କି ପାଇବ ପ୍ରାଣ |


କେହି କାହାକଥା ବୁଝେନାହିଁ ସର୍ବେ 

       ସ୍ୱାର୍ଥମଦେ ଆଗୁସାର 

ହୃଦୟର ପାଠ ଏଠି କେ ପଢ଼ିଵ

     କେହି ନୁହେଁ ଆପଣାର |


ଶାଗୁଣା ବିଲୁଆ ଚିକିତ୍ସକ ଯହିଁ

       ଶବ କି ପାଇବ ତ୍ରାଣ

ପ୍ରଚାର ପ୍ରସାର ଅନ୍ତଃସାର ଶୂନ୍ୟ

        ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଧୂଆଁବାଣ |


ଖରା ତାପୁ ରକ୍ଷା ନିମିତ୍ତ ପଥିକ

       ତାଳ ଛାଇ ଆଦରିଲା

ତାଳ ପଡ଼ି ତାର ଜୀବନଟି ଯିବ

       ଏକଥା କି ଭାବିଥିଲା |


ବଳିଆ କବଳୁ ଜୀବନ ବଞ୍ଚାଇ

     ଶଶା ପଶେ ଯେଉଁ ଗର୍ତ୍ତେ 

ସେ ଗର୍ତ୍ତେ ବିଲୁଆ ଆଗରୁ ରହିଛି

     ବଞ୍ଚିବ ଅବା କେମନ୍ତେ |


ବିଷମୟ ଆଜି ଏ ସାରା ସଂସାର

      ଛଳନା ଶଠତା ମିଥ୍ୟା

ଅନ୍ଧ ଅହମିକା କରୁଛି ରାଜୁତି

      ସତ୍ୟ ନ୍ୟାୟ ଉପେକ୍ଷିତା |


ପରଶ୍ରୀକାତର ପରହିଂସାତୁର

       ପରାପବାଦ ନିରତ

ଭୀରୁତା ଆଳସ୍ୟ ହୀନ ପ୍ରବଞ୍ଚକ

      ପର ନାରୀ ଲୋଭାସକ୍ତ |


ମୂରୁଖ କରୁଛି ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ଏଥି

      ପଣ୍ଡିତ ଯେ ପରୀକ୍ଷାର୍ଥୀ

ନିର୍ବେଦ ବୋଲାଏ ସଭାପତି ଏଥି

       ବିଦ୍ୱାନର ଥରେ ଛାତି |


କୃତ୍ରିମ ଗ୍ରହଣ ଅସଲି ବର୍ଜନ

       ବିପରୀତ ଚିନ୍ତାଧାରା

ରକତ ହେଲାଣି ସାତପର ଏଠି

      ଗୃହ ଲାଗିଲାଣି କାରା |


ଭେଜାଲ ଭେଜାଲ ସବୁତ ଭେଜାଲ

        ଦୁନିଆ ଭେଜାଲ ଭାଇ

ମିଛ ପାଶେ ସତ ବନ୍ଧା ପଡ଼ିଲାଣି

       ଧର୍ମ ଡାକେ ତ୍ରାହି ତ୍ରାହି |


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational