Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Birakishore Nayak

Inspirational

3  

Birakishore Nayak

Inspirational

କାରୁବାକୀ

କାରୁବାକୀ

1 min
202



ଯେଉଁ ରାଇଜରେ ଜଗତ ଠାକୁର

   ଜଗନ୍ନାଥ ନିଜେ ବିଜେ,

ସେଇ ଯେ କଳିଙ୍ଗ ସେଇ ଯେ ଉତ୍କଳ

   ଓଡିଶା ନାମେ ବିରାଜେ |


ମନ୍ଦିର ମାଳିନୀ ଜଗତ ମୋହିନୀ

   ସଂସ୍କୃତି ଯାହାର ଉଚ୍ଚ,

ବିଶ୍ୱେ ମହକାଇ ଅମଳିନ କୀର୍ତ୍ତି

   କରୁଛି ସେ ପ୍ରଲୋଭିତ |


ଇତିହାସ ଗାଏ ତାର ବୀର ଗାଥା

   ସରଗଠୁ ଶୌର୍ଯ୍ୟଭରା,

କଳିଙ୍ଗ ଯୁଦ୍ଧରେ ରକତେ ଲୋହିତ

   ଦୟା ନଦୀ ନୀଳ ଧାରା |


କଳିଙ୍ଗ କୁମାରୀ ନାମ କାରୁବାକୀ

   ରଣlଙ୍ଗନେ ଅବତୀର୍ଣ୍ଣ|,

ବୀରlଙ୍ଗନା ସିଏ ଅଶ୍ୱେ ଛୁଟୁଥିଲେ

   ଅସୀମ ଅସି ଚାଳନା |


ସୁନ୍ଦରୀ ପଣରେ ଜଗତଜିତା ସେ

   ହସ୍ୟମୟୀ ଲାସ୍ୟମୟୀ,

ମଗଧ ନରେଶ ଅଶୋକ ଚାହିଁଲେ

   ରାଣୀ କରି ନେବା ପାଇଁ |


ମୁଗ୍ଧ ନୟନେ ଅଶୋକଙ୍କ ପାଶେ

   କାରୁବାକୀ ସର୍ତ୍ତ କଲେ,

ଯୁଦ୍ଧ ଅବସlନେ ବିବାହ ସମ୍ଭବ

   ଅସମ୍ଭବ ବାର୍ତ୍ତା ଦେଲେ |


ପ୍ରେମେ ପ୍ରଲୋଭିତ ହୋଇ ନଥିଲେ ସେ

   ହେବାକୁ ମଗଧ ରାଣୀ,

କଳିଙ୍ଗ ସେନାଙ୍କ ଜୀବନ ପାଇଁ ଯେ

   ଥିଲା ତାଙ୍କ ଏହି ବାଣୀ |


ଧନ୍ୟ କାରୁବାକୀ କଳିଙ୍ଗ ରମଣୀ

   ଧନ୍ୟ ତୁମ ବୀର ଗାଥା,

ଯୁଦ୍ଧ ଅବସlନେ ବରିଲ ଅଶୋକେ

   ଶାନ୍ତ ହେଲା ମନ ବ୍ୟଥା |


କଳିଙ୍ଗ ଯୁଦ୍ଧରୁ ତୁମଯୋଗୁ ଶିକ୍ଷା

   ପାଇଥିଲେ ଚଣ୍ଡାଶୋକ,

ବୌଦ୍ଧ ଧର୍ମ ଗ୍ରହୀ ବିଶ୍ୱ ମନମୋହି

   ହେଲେ ସିଏ ଧର୍ମlଶୋକ |


ତରବାରୀ ଯୁଦ୍ଧ ବିଜୟ ଆଣିଲେ

   ନୁହେଁ ସେ ବିଜୟ ଗାଥା,

ଏ କଥା ଵୁଝି ସେ ବିଶ୍ୱେ ଦେଇଗଲେ

   ବୁଦ୍ଧଙ୍କ ଶାନ୍ତିର ବାର୍ତ୍ତା |


ମଣିଷ ମନକୁ ଜିତି ହୁଏ ସିନା

    ହୃଦୟୁ ମମତା ଢାଳି,

କାରୁବାକୀ ରାଣୀ ଶିଖାଇ ଦେଲେ ଯେ

    ପ୍ରୀତିର ପୀୟୂଷ ବୋଳି |


କଳିଙ୍ଗର ଏଇ ଯୁଦ୍ଧ ପ୍ରେମ ଗାଥା

    ମନେ ଭରେ ପୁଲକତା,

ସୁବର୍ଣ୍ଣ ଐତିହ୍ୟ ଗରଭେ ଧରିଛି

    କେତେ ଯେ ଓଡିଶା ମାତା |


 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational