Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଜୀବେ ଦୟା

ଜୀବେ ଦୟା

1 min
7



ଜୀବେ ଦୟା ମନୋଭାବ ରଖ ନର

ଏ ଭବରୁ ତରି ଯିବ

ଜୀବଙ୍କୁ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଦେଇ ଯେ ମାରିବ

ନରକ ଭୋଗିବା ହେବ ।


ସକଳ ଘଟରେ ପ୍ରଭୁ ନାରାୟଣ

ରହି ଦେଖୁଛନ୍ତି ସର୍ବ

ସହିବେ ନାହିଁ ସେ ଅନ୍ୟାୟ ଅଧର୍ମ 

ଖର୍ବ କରି ଦେବେ ଗର୍ବ ।


ନିଜ ଦେହେ ଟିକେ ଆଘାତ ଲାଗିଲେ

କେତେ କଷ୍ଟ ହୁଏ ଭାବ

ଜୀବଙ୍କ ଦେହରେ ସେମିତି ଜୀବନ

ତାଙ୍କୁ କି କଷ୍ଟ ନ ହେବ ?


ଧର୍ମ ପୁଣ୍ୟ ମାସେ ଆମିଷ ଛାଡିବ

ଛାଡ ଖାଇକୁ ପାଳିବ

ଜିଭର ଲାଳସା ମେଣ୍ଟାଇବା ପାଇଁ 

ଜୀବଙ୍କୁ ମାରି ଖାଇବ ।


ଏମିତିରେ ଧର୍ମ ହୁଏନା ପ୍ରାପତ

ସବୁ ପୁଣ୍ୟ ନଷ୍ଟ ହେବ

ଯୋଉ ଜୀବସବୁ ମରା ଯାଉ ଥିବ

ସବୁ ପୁଣ୍ୟ ସିଏ ନେବ ।


ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଜୀବ ଆମେ ଏଇତ ମାନବ

ଟିକିଏ ଅକଲେ ଭାବ

ମରିବା ସମୟେ କେଉଁ ଅଭିଶାପ 

ଆମକୁ ସେ ଦେଉ ଥିବ ।


ଆଶିଷ କାହାଠୁ ନ ମିଳିଲେ ନାହିଁ 

ଅଭିଶାପ କାହିଁ ନେବ

ଘୋର ନରକର ଯନ୍ତ୍ରଣାରେ ପଡି

ଛଟ ପଟେ ମରୁ ଥିବ ।


ଜୀବ ପ୍ରତି କେହି ନ ହୋଇ ନିଷ୍ଠୁର

ଜୀବେ ଦୟା ରଖି ଥିବ

ଜୀବଟି ଆମର ପରମ ମିତ୍ରଟି

ତା ପାଇଁ ମୁକ୍ତି ପାଇବ ।


ଜୀବେ ଦୟା କଲେ ପ୍ରଭୁ ନାରାୟଣ 

ଶୁଭ ଦୃଷ୍ଟି ରହିଥିବ

ପ୍ରଭୁକ ଆଶିଷ କରୁଣା ରହିଲେ

ଭବରୁ ଉଦ୍ଧାର ହେବ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract