Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sangram Moharana

Drama Classics Others

3  

Sangram Moharana

Drama Classics Others

ଦୀପାବଳି ଓ ଶ୍ରୀ ଜଗନ୍ନାଥ

ଦୀପାବଳି ଓ ଶ୍ରୀ ଜଗନ୍ନାଥ

1 min
154



ଉଗ୍ରତାରା ଶୂଳପାଣିଃ ସୁଭଦ୍ରା ଭୁବନେଶ୍ୱରୀ

ନୀଳାଦ୍ରୌ ତୁ ଜଗନ୍ନାଥଃ ସାକ୍ଷାତ ଦକ୍ଷିଣ କାଳିକାଃ


ଭାବିଛି ଲେଖିବି ଯାହା ମୁଁ ଜାଣିଛି

 ଏଇ କ୍ଷୁଦ୍ର ମୋର ମନେ,

କିଛି କିଛି ନୂଆ ପୁରୁଣା କାହାଣୀ

 କବିତାରେ ପଢ ଜନେ ।


ଶୀରି କ୍ଷେତ୍ର ମୋର ଶାକ୍ତ କ୍ଷେତ୍ର ବୋଲି

 ହୁଏ ପୁଣି ମନ ବୋଧ,

ଶ୍ରୀ ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ଆରାଧାନ ଦେଖି

 ପ୍ରଭୁଙ୍କର ମନ ମୁଗ୍ଧ ।


ତିନି ଦିଅଁ ମୋର ଆସିବା ଆଗରୁ

 ଥିଲା ତାଙ୍କ ଉପସ୍ଥିତି,

ରୂପରେ ନାମ ରେ ଲୁଚି ରହିଥିଲେ

 କହେ ପୁଣି କିମ୍ବଦନ୍ତି ।


ଜଗତ ନାଥଙ୍କୁ ପୂଜିଥିଲେ ଜଣେ

 ନାମରେ ଶଙ୍କରାଚାର୍ଯ୍ୟ,

ଶିବ ଭାବି ପୁଣି ତପସ୍ୟା କରିଲେ

ପ୍ରଭୁ ଯେ ହେଲେ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ଯ ।


ଥିଲା ସେଠି ପୁଣି ରତ୍ନ ସିଂହାସନ

 ବିଜେଥିଲେ ମାଆ ତାରା,

ଭୁବନେଶ୍ୱରୀ ଆଉ କାଳୀ ରୂପରେ

 ଆରାଧନା ପିଠ ପରା ।


ବଳଭଦ୍ର ପୁଣି ଉଗ୍ରତାରା ରୂପେ

 ସୁଭଦ୍ରା ଭୁବନେଶ୍ୱରୀ ,

ଜଗନ୍ନାଥ ମୋର ଦକ୍ଷୀଣ କାଳିକା

 ମତ ଥିଲା ତାଙ୍କ ଭରି ।


ଆଜି ପୁଣି ସେଇ ତାଙ୍କରି ଦିନରେ

 ଆଶୀର୍ବାଦ କରେ ଭିକ୍ଷା,

ତାଙ୍କ ପାଦ ତଳେ କବିତା ରଖି ମୁଁ

 ସମର୍ପଣ ଦିଏ ଲେଖା ।


ମନର ଲୁହ କୁ ଦୀପରେ ସଜେଇ

 କରିଛି ତାଙ୍କୁ ଅର୍ପଣ,

ସମାଜ ଆଖିରେ ଅଗ୍ନି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା

 ତାଙ୍କ ପାଇଁ ସମର୍ପଣ ।


ଜଳୁଛି ସଳିତା ନିଜ ଦେହ ଜାଳି

 କରୁଛି ଅନ୍ଧାର ଦୂର,

 ତେଲ ଭରି ଦେଇ ସଭିଏଁ କୁହନ୍ତି

 ଦୀପକୁ ଜୁହାର କର ।




Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Drama