Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ଛାଇ

ଛାଇ

1 min
167



ଦେହର ସାଥିରେ ଛାଇ ରହିଥାଏ

   ନିଜଠୁ ନିଜର ସିଏ

ତାହାଠୁ ନିଜର ଅତି ଆପଣାର 

  ନା ହେଇଥାଏ କିଏ ?

ସବୁବେଳେ ସିଏ ସାଥେ ରହିଥାଏ

    ନା କେବେ ଦିଏ ଧୋକା

ଶୟନେ ସ୍ୱପନେ ଅବା ଜାଗରଣେ

    ସେ ମୋ ମନ ନାୟିକା । 

ଦୁଃଖରେ ସୁଖରେ ବିପଦେ ଆପଦେ

    ପାଖ କେବେ ଛାଡେ ନାହିଁ 

ଜୀବନ ସହିତ ମରଣ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ 

    ସାଥେ ସିଏ ଥାଏ ରହି ।

ଯେଉଁ ଆଡେ ଗଲେ ସାଥେ ଯାଉଥାଏ

    ଚିର ସହଚର ସେହି

ଗୋଟିଏ ମୁହୂର୍ତ୍ତ ଅଲଗା ହୁଏନି

    ବଞ୍ଚିଥିବା ଯାଏ ମହୀ ।

ସକାଳ ପହିଲି ସୁରୁଯ କିରଣ

   ବସୁନ୍ଧରା ଛୁଇଁ ଯାଏ

ସେହି ସମୟରେ ଶରୀର ଅପେକ୍ଷା 

    ଛାଇ ବଡ ରହିଥାଏ ।

ଆକାଶ ମାର୍ଗରେ ମଧ୍ୟାହ୍ନ ସୁରୁଯ

    ଉଙ୍କି ମାରୁଥାଏ ଯେବେ

ଶରୀର ଅପେକ୍ଷା ନିଜ ହେହ ଛାଇ

    ଛୋଟ ହେଇଯାଏ ତେବେ ।

ପୂର୍ବାହ୍ନରେ ଛାଇ ଅତି ବଡ ହୁଏ

    ସୂର୍ଯ୍ୟ ଯାନ୍ତି ପଶ୍ଚିମକୁ 

ଏହି ପରି ଛାଇ ଗୋଟିଏ ସ୍ତରରୁ

   ଗତି ଯେ ଅନ୍ୟ ସ୍ତରକୁ ।

ସକାଳର ଛାଇ ପଶ୍ଚିମରେ ପଡେ

    ମଧ୍ୟାହ୍ନରେ ନିଜ ତଳେ

ସୂର୍ଯ୍ୟ ଅସ୍ତକାଳିନରେ ସର୍ବ ଛାଇ 

    ଦେଖାଯାଏ ପୂର୍ବାଞ୍ଚଳେ ।

ସୂର୍ଯ୍ୟ ଆଲୋକରେ ଚନ୍ଦ୍ର ଜୋଛନାରେ

    ଛାଇ ଦେଖା ଯାଉଥାଏ

ଯେତେବେଳେ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଚନ୍ଦ୍ର ନ ରୁହନ୍ତି 

    ଛାଇ ଆପେ ଲୁଚି ଯାଏ ।

ଅନ୍ଧାରରେ ଛାଇ ଲୁଚି ଯାଉଥାଏ

    ଆଲୋକରେ ଦେଖା ଦିଏ

ପାଣିର ଢେଉରେ ଚହଲି ଯାଏ ସେ

     ନିଶ୍ଚଳରେ ରହି ଥାଏ ।

କିଟିମିଟି ଅମା ଅନ୍ଧାର ରାତିରେ

     ମନେ ଭୟ ଲାଗୁ ଥାଏ

ନିଜର ଛାଇକୁ ନିଜେ ବି ଦେଖିଲେ

    ଛାତି ବି ଚମକି ଯାଏ ।

ସୂର୍ଯ୍ୟ, ଚନ୍ଦ୍ର, ପୃଥ୍ବୀ ଛାଇ ଆଲୁଅର 

    ଖେଳବି ସଂକେତ ଦିଏ

ସେଇ ଛାଇ ଯୋଗୁଁ ସୁରୁଯପରାଗ

    ଚନ୍ଦ୍ର ଗ୍ରହଣ ବି ହୁଏ ।

ପ୍ରତିଟି ଜିନିଷ ଜୀବର ମଧ୍ୟରେ 

    ଏଇ ଛାଇ ରହି ଥାଏ 

ମଶାଣୀ ଜୁଇରେ ଜଳିଗଲା ପରେ

     ଛାଇ ଆପେ ଲୁଚି ଯାଏ ।

ତା' ପରି ଏମିତି ମିତ ଟିଏ କିଏ

    ଅଛି ଏଇ ଦୁନିଆରେ 

ଜୀବନଠୁ ପୁଣି ମରଣ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ 

    ରହେ ଜୁଇ ପାଉଁଶରେ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract