Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sudhir Kumar Panda

Abstract

3  

Sudhir Kumar Panda

Abstract

ବିସର୍ଜନ - ବିଦେହ ଅଧ୍ୟାୟ

ବିସର୍ଜନ - ବିଦେହ ଅଧ୍ୟାୟ

1 min
237


ଝାଟି ମାଟି କୁଟାର ପୁତଳା 

ତା ଉପରେ କିଛି ମାଟି ବୋଳା 

ଗଢା ହେଲା ଶ୍ରୀ ଅଙ୍ଗ ସୌଷ୍ଠବ

ତାହା ହୋଇ ଗଲା ଦେହ ତବ । 


ଅଙ୍ଗେ ଅଙ୍ଗେ ଭରା ହେଲା ରଙ୍ଗ

ଚମକିଲା ଆଭୂଷଣ ସଙ୍ଗ

ବସ୍ତ୍ର ଉପଢୌକନର ଆଭା 

ନାନାଦି ଅସ୍ତ୍ରରେ ହସ୍ତ ଶୋଭା । 


ଶେଷ ସ୍ପର୍ଶ ନୟନ ପିତୁଳା 

ଅଙ୍ଗେ ଅଙ୍ଗେ ଦେବୀ ଭାବ ବୋଳା

ଅତ୍ରାଗଚ୍ଛ ଇହ ତିଷ୍ଠ କହି 

ଭକ୍ତ ଡାକେ ଆସ ଦେହ ବହି । 


ମାଆ ଆସେ ମୂର୍ତ୍ତିର ଭିତରେ 

ଶୁଣ ଯାହା କ୍ଷୋଭ ବ୍ୟକ୍ତ କରେ -

" ସୁପୁତ୍ରର ଭାବେ ଯେବେ ଡାକ

ମନେ ଏତେ ଛନ୍ଦ କିଆଁ ରଖ । 


ମୃତ୍ତିକା ଆସିବ ବେଶ୍ୟା ଘରୁ

ଏ କଥା ତୁ କିପରି ବିଚାରୁ 

ସୁତା କେବେ ହେଉ ବାରାଙ୍ଗନା

କେଉଁ ମାଆ ଏପରି ଚାହେଁନା । 


ଦେଖାଉ କି ପୌଋଷର ଉର

ଧିକ ଧିକ, ଶତ ଧିକକାର 

ଅସଲି ମା କରୁ ସେବା କେତେ 

ଚାନ୍ଦା ଭେଦା କରି ପୂଜା ମୋତେ ।


ଡାକି ମୋତେ ଭାବ ରଖି ପୁଜ

ମାଆ ପାଶେ ସମ୍ଭ୍ରମତା ହେଜ 

ମନରେ ନ ଆଣ ପାପାଚାର 

ଶୁଦ୍ଧ ରହୁ ଆଚାର ବିଚାର । 


ଅତି ବେଶୀ ମୁହିଁ ଦଶ ଦିନ 

ଯିଏ ଅଛି ସାଥେ ସବୁ ଦିନ

ସ୍ନେହ ପ୍ରେମ ଭକ୍ତି ଦେଇ ସଜ୍ଜା 

ତାହା ହେବ ମୋର ସଚ୍ଚା ପୂଜା । 


ମୁଁ ଗଢିଛି ବ୍ରହ୍ମା ବିଷ୍ଣୁ ଶିବ 

ମୋତେ ଅବା କିଏ ସେ ଗଢିବ

ଅଖିଳ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ମୋର ସ୍ଥିତି 

ସର୍ବ ଭୂତେ ମୋର ଅବସ୍ଥିତି ।


ମହାମୟା ମାୟାରେ ଆଚ୍ଛନ୍ନ 

ସର୍ବତ୍ର ହିଁ ମୋର ପଦଚିହ୍ନ 

ପ୍ରେମ ଭାବେ ତୋ ହୃଦୟ ଶୁଦ୍ଧି 

ଭାବ ଭକ୍ତି କର୍ମେ ହୁଏ ସିଦ୍ଧି । 


ଘଟ ବିସର୍ଜନରେ ମୁଁ ଯିବି 

ମାଟି ଦେହ ମାଟିରେ ମିଶିବି 

ଜାଣିରଖ ମୋ ଦେହ ବିଦେହ

ତୁମ ହୃଦେ ମୋହର ଆଶ୍ରୟ । 


ମାତୃ ଜାତି କର ସନମାନ

ସେହି ନାରୀ ମଧ୍ୟେ ମୋ ଆସ୍ଥାନ 

ତା ଜୀବନ ହେଲେ ସୁଖମୟ

ବିଶ୍ବୋନ୍ନତି ନ ରଖ ସଂଶୟ ।"


ମାଆ ତୋତେ କରୁ ବିସର୍ଜନ 

ମାଟିଛାଡି ଆସ ଆମ ମନ

ଅତ୍ରାଗଚ୍ଛ ଇହ ତିଷ୍ଠ ମାତ

ମୋ ହୃଦୟେ ତୁମରି ପ୍ରତୀତ । 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract