Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kananbala Das

Inspirational

4  

Kananbala Das

Inspirational

ଅନନ୍ୟା

ଅନନ୍ୟା

1 min
195



ବିଦୃପିତ ରୂପେ କଟାକ୍ଷ ଅନଳେ 

     ବାରମ୍ବାର ଦଗ୍ଦିଭୂତା, 

ସମର୍ପିତ ପ୍ରାଣ ତ୍ୟାଗ ମହାନତା 

     ପ୍ରତିଥର ପରୀକ୍ଷୀତା ।


କଣ୍ଟକିତ ପଥେ  ଯେତେକ ଯନ୍ତ୍ରଣା 

     ଅକ୍ଷୁର୍ଣ୍ଣ ତା' ପବିତ୍ରତା, 

ଝଡ଼ଝଞ୍ଜା ମଧ୍ୟେ ସେ ତ ବାରମ୍ବାର 

     ଲାଞ୍ଚିତା ଅପମାନିତା ।


ଜଳିଛି, ଜଳୁଛି  ଅନ୍ୟପାଇଁ ନିତି 

    ପାଇଛି ଜୀବନେ ଧୋକା, 

ଜୀବନ ଯାତ୍ରାରେ ପଥସରେ ନାହିଁ 

   ନିସର୍ତ୍ତେ  ଚାଲିଛି ଏକା ।


ଅନ୍ତର ର ପ୍ରତି  କୋଣୁ ଝରିପଡ଼େ 

     କ୍ଷମା ର ଅଜସ୍ର ଧାରା, 

କମନୀୟ ଅଙ୍ଗେ ଭରିଛି କରୁଣା 

    ହୃଦୟେ ଅମୃତ ଭରା ।


ପ୍ରତିଶୃତି ଆଉ  ପ୍ରତାରଣାମଧ୍ୟେ 

     ନିରବି ଯାଇଛି ଆଶା, 

ଅନନ୍ୟ ପ୍ରତିଭା ପ୍ରତିହତ ଆଜି 

     କିଏ ବୁଝିବ ତା' ଭାଷା ।


ମହାନ ବୃତ୍ତିକୁ ପେଶା କରିନେଇ 

    ମନପ୍ରାଣ ଢାଳି ଦେଲା, 

ନିଷ୍ଠା ଓ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ସତ୍ୟ, ଧର୍ମ ପାଇଁ 

     ଜୀବନକୁ ଜାଳି ଦେଲା ।


ମଣିଷ ପଣିଆ  ମୂଲ୍ୟହୀନ ସବୁ 

     ବ୍ୟର୍ଥତା ର ଶେଯ ପରେ, 

ପ୍ରତିଭା ହଜିଛି  ନିଜେ ତ ଜଳିଛି 

     ଯନ୍ତ୍ରଣା ର ଯଉଘରେ ।


ଅନ୍ତରେ କାନ୍ଦୁଛି ଉପରେ ହସୁଛି 

     ଖୋଜେ ତାର ପରିଚୟ, 

ମରି ମରି ସେ ତ  ମିଛରେ କରୁଛି 

     ବଞ୍ଚିବା ର ଅଭିନୟ ।


ଜୀବନ ଯୁଦ୍ଧରେ  ସେତ ପ୍ରଶ୍ନବାଚୀ 

     ତ୍ୟାଗ ର ନାହିଁ ତୁଳନା, 

ଲାସ୍ୟମୟୀ କାନ୍ତି  ରୂପେ ଅପରୂପl 

     ଅନିନ୍ଦୀତା ସେ ଅନନ୍ୟା ।

        ସେତ ଅନନ୍ୟା, 

          ସେତ ଅନନ୍ୟା, 


            ସେତ ଅନନ୍ୟା...।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational