Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pranati Mahapatra

Action Inspirational

4  

Pranati Mahapatra

Action Inspirational

ଐତିହ୍ୟ ସ୍ଥାନ ଝାରସୁଗୁଡା

ଐତିହ୍ୟ ସ୍ଥାନ ଝାରସୁଗୁଡା

1 min
175


ଶିଳ୍ପ ନଗରୀ ଝାରସୁଗୁଡ଼ା ଜିଲ୍ଲା

ଉଜ୍ଜୀବିତ କରେ ପରମ୍ପରା,

ଐତିହ ସମୃଦ୍ଧିଶାଳୀ କରାଇଛି

ପାଳି ଉତ୍ସବ ଯାନିଯାତରା ।


ଓଡିଶା ଦରବାରରେ ପରିଚିତ

ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଯାତ୍ରା ଉତ୍ସବ,

କୁକୁରଜଙ୍ଗାର ରଥଯାତ୍ରା, ରାଜପୁର

ଗୋକୁଳାଷ୍ଟମୀ ପର୍ବ ।


ଧାର୍ମିକ ଅନୁଷ୍ଠାନ ନାମେ ପ୍ରସିଦ୍ଧ

ଝାଡେଶ୍ଵର, ପାହାଡେଶ୍ୱର,

ପୁଣି ସୁପ୍ରସିଦ୍ଧ ଇବ ନଦୀ କୂଳେ

ମା ରାମଚଣ୍ଡୀ ମନ୍ଦିର ।


ଝାରସୁଗୁଡ଼ା ରେଳଷ୍ଟେସନରୁ ଏକ

କି.ମି ଦୂର କ୍ଷୁଦ୍ର ଜଙ୍ଗଲ,

ସ୍ୱୟଂ ଆବିର୍ଭୂତ ଶିବଲିଙ୍ଗ ମଧ୍ୟେ

ପ୍ରଭୁ ବାବା ଝାଡେଶ୍ଵର ।


ପତ୍ର ନିର୍ମିତ କୁଡିଆରେ ପୂଜିତ

ଥିଲେ ପ୍ରଭୁ କିଛି କାଳ,

ତୋଳିଲେ ମନ୍ଦିର ଗୁଜୁରାତି କଣ୍ଟାକ୍ଟର

ନାମ ତାଙ୍କ ଜଗମଲ ।


ଭଗବାନ ଶିବ ପୂଜା ପାଇଥାନ୍ତି

ପାହାଡେଶ୍ୱର ମନ୍ଦିରେ,

ଝାରସୁଗୁଡ଼ା ରେଳଷ୍ଟେସନରୁ ତିନି

କିଲୋମିଟର ଦୂରରେ ।


ରହସ୍ୟମୟ ଏ ପାହାଡି ମନ୍ଦିର 

ପାହାଡ ପରେ ଯେ ସ୍ଥିତ,

ପାହାଡ ଉପରୁ ଜିଲ୍ଲା ଝାରସୁଗୁଡ଼ା

ପ୍ରାକୃତିକ ରୂପ ଶୋଭିତ।


ଏବେ ଯିବା ଝାରସୁଗୁଡ଼ା ଷ୍ଟେସନରୁ

ତିରିଶ କିଲୋମିଟର,

ଇବ ନଦୀକୂଳେ ବ୍ରଜରାଜନଗର

ରାମଚଣ୍ଡୀଙ୍କ ମନ୍ଦିର ।


ପ୍ରାକୃତିକ ଗୁମ୍ଫା ମଧ୍ୟରେ ପୂଜିତା

ଦେବୀ ପରା ଚଣ୍ଡୀମାତା,

ଲୌହସିଡି ଦେଇ ଗମନ କରଇ

ଅଛି ଆଲୌକିକ କଥା ।


ପ୍ରାକୃତିକ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟରେ ଭରପୁର

ଦୃଶ୍ୟ ଅଟେ ମନୋରମ,

ଝାରସୁଗୁଡାର ଦେବାଦେବୀ ପୀଠେ

ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୁଏ ମନସ୍କାମ ।


ସର୍ବ ଦେବାଦେବୀ ଶ୍ରୀ ପଦେ ଗୁହାରି

କରୁଅଛି ବାରବାର,

ମଙ୍ଗଳେ ରଖନ୍ତୁ ଗୁହାରୀ କରେ

ସାହିତ୍ୟିକ କବି ବନ୍ଧୁ ପରିବାର ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Action