Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Birakishore Nayak

Tragedy

4  

Birakishore Nayak

Tragedy

ଅବଶୋଷର ଧୂଆଁ

ଅବଶୋଷର ଧୂଆଁ

1 min
301


ମଣିଷ ମନରେ ଅସୁମାରୀ ଆଶା

    ସମୟ ହିଁ ଭରିଥାଏ,

କିଛି ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୁଏ କିଛି ସ୍ବପ୍ନ ପରି

    ମନରୁ ତ ଲିଭିଯାଏ |


ଏମିତି ବି କିଛି ସଞ୍ଚିତ କାମନା

    ଯାହା ଅlଙ୍କିଥାଏ ମନ,

ଜୀବନ ଯାତ୍ରାର ଗୁରୁତ୍ୱ ସେଥିରେ

    ହୁଏନି କେବେ ଅମ୍ଲାନ |


ସେ କାମନା ଯାର ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଯାଏ

    ଯାତ୍ରା ହୁଏ ଖୁସି ଭରା,

ଅପୂର୍ଣ୍ଣ ରହିଲେ ଅବଶୋଷ ଧୂଆଁ

    କୁହୁଳେ ଜୀବନ ସାରା |


ବିଫଳତା ପାଇଁ ଦୁଃଖ ଭରିଯାଏ

    ମନ ହୁଏ ସନ୍ତାପିତ,

କହିବି ପାରେନା କାହାରି ଆଗରେ

    କାହାଣୀ ଯା' ଅବଲୁପ୍ତ |


ଜୀବନର ବହୁ ଶ୍ରମ ଓ ସମୟ

   ବିତିଗଲା ଅକାରଣେ,

କିଛି ମିଳିଲାନି ମୃଗତୃଷ୍ନା ଛଡା

   ହତାଶ ଭରିଲା ପ୍ରାଣେ |


ଭୁଲି ହୁଏ ନାହିଁ ଅଭୁଲା ଅତୀତ

   ଆଖିଆଗେ ଭାସେ ସ୍ମୃତି,

ଅବଶୋଷ ନିଆଁ ହୃଦୟରେ ଜଳେ

    ପୋଡିଦିଏ ସବୁ ଶାନ୍ତି |


ବଞ୍ଚିବାକୁ ପଡେ ଭାଗ୍ୟକୁ ଆଦରି

    ନୂଆ କଳପନା ନେଇ,

ଭୁଲିବାକୁ ଦୁଃଖ ଉଦ୍ୟମ କରେ ସେ

    ଓଠେ ହସ ଭରି ଦେଇ |


କ୍ଲାନ୍ତ ଦିବସର ବିଶ୍ରାମ ବେଳାରେ

    ଅତୀତକୁ ଝୁରି ହୁଏ,

ଅବଶୋଷ ଧୂଆଁ ଲିଭେନି ତ କେବେ

    ଲୁଚି ଲୁଚି ଦୁଃଖ ଦିଏ |


ଅବଶୋଷ ଏକ ଏମିତି ଯନ୍ତ୍ରଣା

    ଜୀବନ ତମାମ ରହେ,

ଯେତେ ସୁଖ ମିଳେ ସବୁ ତ ମଳିନ

    ଅସାର ସଂସାର ମୋହେ |


ଆକାଶ କଇଁଆ ନଥିଲା ତ ଆଶା

    ତଥାପି ହେଲାନି ପୂର୍ଣ୍ଣ,

ନିରାଶା ହୃଦୟ ଅବଶୋଷ ଭରେ

    ଲାଗେ ବ୍ୟର୍ଥ ପରା ଜନ୍ମ |


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy