Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

Mr.GAGAN BIHARI NAYAK

Inspirational

5.0  

Mr.GAGAN BIHARI NAYAK

Inspirational

ଆମ ପରିବେଶ

ଆମ ପରିବେଶ

2 mins
846



ସୁନ୍ଦର ଏ ଆମ ପରିବେଶ

ଆମେ କରୁଅଛେ ହତ୍ୟା

କଳକାରଖାନା ନିର୍ଗତ ଧୂଆଁରୁ,କରିବ କିଏ ସେ’ ରକ୍ଷା ॥

ବାନ ଫୁଟେଇଲୁ ଚାଇନା ବମ

ବିଷ ରସାୟନେ ସୃଷ୍ଟି

ପାର୍ବଣ ନାଆଁରେ ବାୟୁ ମଣ୍ଡଳର ଅନେକ କରିଲୁ ତ୍ରୁଟି ॥

ଅଙ୍ଗାର କାମ୍ଳରେ ଭରିଦେଲୁ ଯେବେ

କେମିତି ମିଳିବ ରାହା

ସୃଷ୍ଟି ନଷ୍ଟ କଲେ କିଏ ସେ ରଖି,କେଉଁ ଶକ୍ତି ହେବ ସାହା ॥

ବିଜ୍ଞାନ କହୁଛି ଜୀବ ଜଗତକୁ

ମିଳିବନି ଆଉ ଜଳ

ଜଳ ମଗ୍ନ ହେବ ପ୍ରଳୟ ରଚିବ ହୋଇ ଗ୍ଲେସିୟର କ୍ଷୟ ॥

ଆମ ପାଖେ ଯଦି ନାହିଁ ତା’ଉପାୟ

କରୁ ପରିବେଶ କ୍ଷୟ

ନିଜ ହାତେ ନିଜ ହୟାକାରୀ ହୋଇ କହୁ ପାର୍ବଣର ଜୟ ॥

ପାର୍ବଣ ପାଳିଲୁ ପାଣି ନଷ୍ଟ କଲୁ

ବୋଇତ ମେଲିଲୁ ଜଳେ

ବାଣ ଫୁଟେଇକି ବାୟୁ ନଷ୍ଟ କଲୁ, ପୂଜାର୍ଚ୍ଚନାର ଛଳେ ॥

ପ୍ରତିଯୋଗିତାରେ ରଖିଲୁ ବାଣକୁ

ମାରିବାକୁ ସିଂହ ଭାଗ

ଜଳରୁ ଆକାଶ ହାହାକାର ହୁଏ , ବିତ୍ପାତେ ଓଡିଶା ଆଗ॥

ଏବେ ଧରା ପୃଷ୍ଠ ଅସୁହା ହେଲାଣି

କେମିତି ବଞ୍ଚିବା କୁହକେତେକ ଅଜଣା ଅଜ୍ଞାନୀଙ୍କ ପାଇଁ ଭାନେ ବଞ୍ଚିବାର ମୋହ ॥

ବେଳ ଥାଉ ବନ୍ଧ ବାନ୍ଧ ହେ ! ସୁଜନ

ଏ କଥା ଟିକିଏ ହେଜ

ଅମ୍ଳଜାନ ଯଦି ସୁରକ୍ଷିତ ରହେ ,ରହିବ ଜିଇଁବା ତେଜ॥

ଗଛ ନ ଲଗାଉ ପ୍ଲାଷ୍ଟିକରେ ଖାଉ

ବର୍ଜ୍ୟ ବସ୍ତୁ କରି ଜମା

ବାଷ୍ପିକରଣେ ସେ ବିଷ ରୂପ ନେଇ ବଊଦରେ ହୁଏ ଜମା ॥

ଭୂମିରୁ ଭୂମାକୁ ପ୍ରଦୂଷିତ କଲେ

କେମିତି ସହିବ ଧାରା

ଅଦିନିଆଁ ଝଡ କୁଳିଶ ବରଷା, ଦେଖିବା ଜୀବନ ସାରା ॥

ପ୍ରଦୂଷଣ ମୁକ୍ତ ନାହିଁ କେଉଁ ସ୍ଥାନ

ସ୍ଵଚ୍ଛତା ଅଭାବେ ଯାହା

ଦେବା ଦେବୀ ନିଜେ ହେଲେ ଅସହାୟ, କିଏ ସେ ହୋଇବ ସାହା ॥

ବେଦରେ ବର୍ଣିତ ଶକ୍ତି ଅଟେ ସୃଷ୍ଟି

  ସୃଷ୍ଟି କରୁ ଅଛୁ କ୍ଷୟ

ଶକ୍ତି ହିନ ହୋଇ ଅକାଳେ ମରଣ, କପାଳ ଲିଖନେ ଥୟ ॥

ସାଧୁ ସନ୍ଥେ ଯେବେ ତ୍ୟାଗ କରୁଥିଲେ

ସମାଧିସ୍ଥ ହୋଇ ଦେହ

ମାଟିର ପିଣ୍ଡକୁ ମାଟି ମୁଠେ ଦେଇ, କରୁଥିଲେ ଜୟ ଜୟ ॥

ସ୍ଵଛତାରେ ସଦା ବିରାଜନ୍ତି ଲକ୍ଷ୍ମୀ

ଏ କଥା ସଂସ୍କୃତି ଗାଥା

ମଇଳାକୁ ସଫା କରୁଅଛି ଯିଏ, ଧନ୍ୟ ତାର ମହାନତା ॥

ସୂର୍ଯ୍ୟ ନାରାୟଣ ସଫେଇରେ ବ୍ୟସ୍ତ

ପ୍ରଦୂଷଣ କରେ ନାଶ

ରୋଗକୁ ଡାକ୍ତର ସଫା କରିଥାଏ,ଗୁରୁ ନାଶେ ମୂର୍ଖ ଦୋଷ ॥

ସଫେଇରେ ବ୍ୟସ୍ତ ଏ ସାରା ସଂସାର

ଦୃଶ୍ୟ ଅଦୃଶ୍ୟରେ ଥାଇ

ପିଣ୍ଡ ସଫାହୁଏ ଦିବ୍ୟ ଜ୍ଞାନ ମିଳେ ଇଶ୍ଵର ନାମକୁ ଗାଇ॥

ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଗୁଣ ନିର୍ଗୁଣ ବଖାଣେ

ଅରୂପ ରୂପରେ ହରି

ଆବର୍ଜନା ଯେତେ ନିଅନ୍ତି ସଧୀରେ ସନ୍ଥ ଗୁଣ ଦେହେ ଧରି ॥

ଶକ୍ତିକୁ ବଞ୍ଛାଅ ନିଜେ ବଞ୍ଚିବାକୁ,

ଲଗାଅ ଗଛ ଅନେକ     

ସଫେଇରେ ବ୍ରତୀ ହୁଅ ହେ ! ସକଳ,ମାନବୀୟ ଧର୍ମେ ଟେକ ॥




Rate this content
Log in