Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Binodini Dash

Inspirational

4  

Binodini Dash

Inspirational

ଆଦର୍ଶ

ଆଦର୍ଶ

1 min
296



ଅଇନା ସଦୃଶ ନମୁନାଟି ପରା

ଆମ ସମାଜେ ଆଦର୍ଶ

ଅନୁକରଣର ଆଗ୍ରହ ବଢ଼ାଇ

ଯାଚି ଦିଏ ଖ୍ୟାତି ଯଶ ।


ପିତାମାତା ଯା'ର ଏ ଗୁଣରେ ବଳି

ସନ୍ତାନ ପାଇଁ ଦର୍ପଣ

ସେମାନେ ଦେଖନ୍ତି ଆନଙ୍କୁ ଦେଖାନ୍ତି

ଯେତେ ନିଖୁଣ ସୁଗୁଣ ।


ଗୁରୁଗୁରୁଜନ କଢା଼ଇ ନିଅନ୍ତି

ନୀତି ଆଦର୍ଶର ପଥେ

ଜୀବନ ଆକାଶ ଉଜ୍ଜ୍ବଳି ଉଠଇ

ବିକାଶକୁ ଧରି ସାଥେ ।


ମଧୁ, ଗୋପବନ୍ଧୁ ମରି ବି ଅମର

ଏହି ଆଦରଶ ବଳେ

ଚିରଦିନ ପାଇଁ ତାଙ୍କ ଗୁଣ ଗାଥା

ରହିଥିବ ଭୂମଣ୍ଡଳେ ।


ଧରମା, ବାଜିଆ, ବିର୍ସା, ଲଇକ୍ଷଣ

ସୁରେନ୍ଦ୍ର ଭଗତ ସିଂହ

ଗରୀୟାନ ହୋଇ ରହି ଯାଇଛନ୍ତି

କୀର୍ତ୍ତି ଘୋଷୁ ଅହରହ ।


ରାଣୀ ଲକ୍ଷ୍ମୀବାଇ, ଗାର୍ଗୀ, ମଇତ୍ରେୟୀ

ପୁରାଣର ପଞ୍ଚସତୀ

ଗରୀୟସୀ ନିଜ ମହତ ଗୁଣରେ

ଯୁଗଯୁଗ ପାଇଁ ଖ୍ୟାତି ।


ପିତୃ ସତ୍ୟ ପାଳି ଶିରୀରାମଚନ୍ଦ୍ର

ହୋଇଥିଲେ ବନବାସୀ

ଏକ ପତ୍ନୀ ବ୍ରତ ପାଳି ସେ ଜୀବନେ

ଥିଲେ ପୁରୁଷ ବିଶ୍ବାସୀ ।


ଏକଲବ୍ଯ, ଉପମନ୍ୟୁ, ବେଦବ୍ୟାସ

ପାଳି ନିଜ ଶିଷ୍ୟ ଧର୍ମ

ଦର୍ପଣ ସଦୃଶ ରହି ଯାଇଛନ୍ତି

ବୁଝାଇ ଆଦର୍ଶ ମର୍ମ ।


ଧରମ ଯୁଦ୍ଧରେ ଜିତାଇ ପାଣ୍ଡବେ 

ନୀତି ଆଦରଶ ଦ୍ବାହୀ ।

ଭଗବାନ କୃଷ୍ଣ ଦେବୀ ଗାନ୍ଧାରୀଙ୍କ

ଶାପକୁ ଥିଲେ ମୁଣ୍ଡେଇ ।


ପୁରାଣ ଯୁଗରୁ ଏବ ଯୁଗଯାଏ

କେତେ ଆଦରଶ ଗାଥା

ଅମଳିନ ଅଛି ଆମ ଏ ମହୀରେ

ସଦା ଶୋଭା ବିମଣ୍ଡିତା ।


ଯାହାକୁ ଶୁଣିଲେ ଜାଣିଲେ ଦେଖିଲେ

ପରିବରତନ ସ୍ବର

ଜାଗିବ ହୃଦୟ ବ୍ୟାପିବ ହୃଦୟ

ଧ୍ବନି ଜୟ ଜୟକାର ।


ଭଲ ମଣିଷ ହିଁ ଭଲକୁ ଗ୍ରହଣ

ବିକାଶରେ ରଖେ ମତି

ଏମାନଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ସମାଜେ ବଢ଼ିଲେ

ସମାଜର ଆଗ୍ରଗତି ।


ଆଦର୍ଶ ଜୀବନ ସୁସ୍ଥ ନିରାମୟ

ଜୀବନ ମଙ୍ଗଳମୟ

ତେଣୁ ଚାଲ ସର୍ବେ ହୋଇ ଏକାକାର

ତୋଳୁଥିବା ତା'ର ଜୟ ।


ଝରି ପଡୁଥିବ କରୁଣାଅମୃତ

ବିଭୁଙ୍କର ଶ୍ରୀହସ୍ତରୁ

ତାଙ୍କ ଆଶୀର୍ବାଦେ ଆଦରଶ ରଥେ

ବସି ହେବା ମହାମେରୁ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational