Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nurjahan Shaikh

Classics Others

4  

Nurjahan Shaikh

Classics Others

शीर्षक :- श्रीकृष्ण (अभंग)

शीर्षक :- श्रीकृष्ण (अभंग)

1 min
247


श्रावण महिना । कृष्ण पक्षातीला।  

अष्टमी तिथीला ।कृष्ण जन्म ।।१।।


विष्णू अवतार । अपत्य आठवे ।

आनंद साठवे । देवकी मा ।।२।।


 दिले नंद हाती । वाचविण्या प्राण ।

 करे श्री रक्षण । वासुदेव ।।३।।


वाजता मधुर । कृष्णाची मुरली ।

राधा बावरली । वृंदावनी ।।४।।


आवडे माखन । चिडवे राधेस।

छेडे गोपिकास । चीतचोर ।।५।।


कृष्णनीती भारी । कालिया नागाला ।

धडा शिकविला । कृष्णकाला ।।६।।


महापराक्रमी । जगास उद्धारी।

श्री परोपकारी । नंदलाल ।।७।।


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics