Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Yogita Takatrao

Inspirational Others

3  

Yogita Takatrao

Inspirational Others

नशीब

नशीब

1 min
837


नशीबाचा खेळ 

सारे अलबेल,

हस्त रेखा जणू 

पणास लावेल !


अतिविश्वास हा

नशीबाचा पाया,

जीवनाचे मोल

घालवते वाया !


उठ रे मानवा

हो आता शहाणा,

नशीब म्हणतो

सोड तू बहाणा !


आपल्याच हाती

नशीबाची दोरी,

घामाची कमाई  

दौलत ही न्यारी !


हिमतीने सदा

नशीब कमव,

पै पै हा जोडून 

सुख तू जमव !


दुकान थाटून

काढला हा धंदा

त्याचाच आहे रे

नशीबाचा वांदा !



Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational