Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Leena Yeola Deshmukh

Inspirational Others

3  

Leena Yeola Deshmukh

Inspirational Others

असंख्य अनाथांची आई

असंख्य अनाथांची आई

1 min
361


महाराष्ट्राची माई ही

अनाथांची आई झाली

सिंधूताई सपकाळ

धन्य ती माय माऊली !


संघर्ष जीवनी आला

मार्ग त्यातुन काढला

लढून यशस्वी झाल्या

सलाम त्यांच्या कार्याला !


जिवंत असताना तू

घडविला इतिहास

दहावीच्या पुस्तकात

अभ्यासात धडा खास !


पोरकी झाली बालके

अश्रू अनावर होती

थोर समाजसेविका

प्रणाम कोटी कोटी !


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational