Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rekha Shukla

Abstract Drama Action

4  

Rekha Shukla

Abstract Drama Action

वो शाख़

वो शाख़

1 min
200


वो शाख़ है न फूल, अगर तितलियाँ न हों

वो घर भी कोई घर है जहाँ बच्चियाँ न हों


पलकों से आँसुओं की महक आनी चाहिए

ख़ाली है आसमान अगर बदलियाँ न हों


दुश्मन को भी ख़ुदा कभी ऐसा मकाँ न दे

ताज़ा हवा की जिसमें कहीं खिड़कियाँ न हों


मैं पूछता हूँ मेरी गली में वो आए क्यों

जिस डाकिए के पास तेरी चिट्ठियाँ न हों।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract