Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shilpi Srivastava

Abstract

4  

Shilpi Srivastava

Abstract

वो बात कहाँ

वो बात कहाँ

1 min
36


वो बात कहाँ ?

घरों की हर दीवारों पर जो 

हमने चित्र खींचे थे कभी, 


मकानों की दीवारों पर

बने रंगीन चित्रों में,

वो बात कहाँ ?


सागर की लहर में मीन ने जो 

तैरना सीखा था कभी, 

मत्स्यालय के खुशबूदार पानी में भी,

वो बात कहाँ ?


नीड़ में पंछी ने दाना जो

ढूंढ कर लाया था कभी,

स्वर्ण पिंजरो में रखे

मुफ्त के दानों में भी,

वो बात कहाँ ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract