Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Tragedy Action Inspirational

4  

Phool Singh

Tragedy Action Inspirational

वीर सावरकर

वीर सावरकर

1 min
193


याद करूँ मैं, वीर सावरकर

हिन्दुत्व शब्द था जिसनें गढ़ा 

बीड़ा उठाया हिन्दू राष्ट्र का 

स्वांतन्त्र्वीर, जिसे इतिहास कहा।


कवि, लेखक जो नाटककार था

काले-पानी की काटी सजा 

क्रांति की ज्वाला दिल में धधकती

अभिनव भारत की आत्मा बसा।


यातनाएं सहता कारागार में

जाने कितना रक्त बहा 

शब्दों में वर्णन कर सकूँ न

बलिदान स्वांतन्त्र्वीर का ऐसा था।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy