Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nisha Nandini Bhartiya

Abstract

5.0  

Nisha Nandini Bhartiya

Abstract

तृण पर ओस बूँद सी

तृण पर ओस बूँद सी

1 min
419


तृण पर ओस-बूँद सी

चमकती-छलकती जिंदगी 


सूर्य की ओजस्वी उष्मा से 

अस्तित्व बचाने को तड़पती  

लेकर चंचल चंद्र संजीवनी 

श्यामल श्वेत शीतलता से 


संघर्षरत झिलमिलाती सी

तारिका संग मुग्ध मचलती 

तृण पर ओस-बूँद सी

चमकती-छलकती जिंदगी 


घिरती घनघनाती घटाओं में 

कपकपाती तड़ित गर्जन से

प्रस्तर प्रहार सहती पग-पग

संघर्ष हिंडोला झूले डगमग


रिश्तों को तराजू पर तौलती 

पलड़ों के असम भार सहती

तृण पर ओस-बूँद सी

चमकती-छलकती जिंदगी।


भोर गिरी तृण पर मोती-सम

कानन कुसुम विकसाती

दृष्टिपात कर भू हरियाली 

पथ पथिकों का हृदय हर्षाती


दिन-रात के आवागमन सी

वृत्ताकार धरती-सम चलती 

तृण पर ओस-बूँद सी

चमकती-छलकती जिंदगी।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract