Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jeet Jangir

Abstract

3  

Jeet Jangir

Abstract

श्याम रंग लगाने आ जाओ

श्याम रंग लगाने आ जाओ

1 min
304


है खूबसूरत लम्हा होली का,

श्याम रंग लगाने आ जाओ,


भिज जाएं गर चुनर सारी,

भिज जाएं चाहे घर दुआरी,

भिजूँ मैं और सखियाँ सारी,

भिजें दुल्हन या कुआरी,

सबकी देह भिजाने आ जाओ,

श्याम रंग लगाने आ जाओ।


अबीर डारो प्रेम का मोहे,

प्रेम से कर दो तरबतर,

प्रेम तिहारो दिखे घरद्वार,

अइसन करो कोई उपचार,

मोहे प्रेम रोग लगाने आ जाओ,

श्याम रंग लगाने आ जाओ।


अँखियन राह निहारे मेरी,

सखियाँ देह सँवारे मेरी,

अंखियन तोहे में चैन आवे,

ऐसों मोहे कौन रंग लगावे,

नैन से नैन रमाने आ जाओ,

श्याम रंग लगाने आ जाओ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract