Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kumar Vikash

Inspirational

2.5  

Kumar Vikash

Inspirational

शहादत के सम्मान में

शहादत के सम्मान में

1 min
6.4K


मर गया वह हिमालय की शान में ,

भगवान का भी सर झुक गया उस

शहादत के सम्मान में !

लड़ रहा था जो तिरंगे की आन में ,

हवाएँ भी रुक गई उस शहादत के

सम्मान में !

जो शहीद हो गया मिट्टी के सम्मान में ,

समय भी थम गया उस शहादत के

सम्मान में !

जीवन बीता जिसका मां की गोद में ,

लहरों ने भी विराम ले लिया उस शहादत

के सम्मान में !

जिसकी रगों में में दौड़ता था खून भारत

मां का ,

उस मां के भी आँसू गिरे उस शहादत के

सम्मान में !!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational