Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nand Kumar

Inspirational

4  

Nand Kumar

Inspirational

सामाजिक न्याय

सामाजिक न्याय

1 min
537



सामाजिक प्राणी हैं हम सब ,

हमसे ही निर्मित हो समाज ।

सौहार्द प्रेम समता अपनापन ,

नष्ट हुआ लगता है आज।।


जाति धर्म निर्धन अमीर दल ,

बने हुए अब तो दलदल ।

सब लगे पूर्ति मे निज हित की, 

हत्या फरेब धन दे छल वल।।


सुख से रह स्वयं बांटिए सुख , 

सब गैर नही अपने ही है।

स्वारथ के बनो न अंधभक्त , 

इसमे दुर्गुण ही दुर्गुण है ।।


सबको समान अधिकार मिले ,

हो न्याय न होबे भेदभाव ।

तब ही होगा समाज उन्नत , 

सुखमय जीवन की चले नाव।।



Rate this content
Log in