Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ROHIT ASTHANA NIRANKARI

Abstract

4  

ROHIT ASTHANA NIRANKARI

Abstract

“सामाजिक ग़ज़ल”

“सामाजिक ग़ज़ल”

1 min
313



 हमको तेरा न अगर आज सहारा होता।

 बारहा सोच तो क्या हाल हमारा होता।।१।।


किस तरह पूरे भला मेरे ये सपने होते,

ग़लतियों को न अगर तुमने सुधारा होता।।२।।


वक़्त रहते जो समझ लेते इशारे तेरे,

तो बुलंदी पे हमारा भी सितारा होता।।३।।


वादि-ए-दिल पे बहारों ने दी थी जब दस्तक,

ऐसे आलम में कभी हमको पुकारा होता।।४।।


प्यार के फूल खिलाते अगर दिल में ‘रोहित’

ख़ुश-नुमा चारों तरफ़ आज नज़ारा होता।।५।।

    


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract