Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Neerja Sharma

Classics Inspirational Thriller

4  

Neerja Sharma

Classics Inspirational Thriller

रंगोत्सव

रंगोत्सव

1 min
229


होली का त्योहार

फैली रंगों की बहार

झूमे सभी नर और नार

रंग रंगीला दिखे घर संसार।


रगोंत्सव रंगों का 

मौज और मस्ती का

प्रेम,मेल व भाईचारे का

वैरभाव ,द्वेष भूल गले मिलने का।


रंगोत्सव भरता जोश

बच्चे बूढ़े नाचे हो मदहोश

गिले-शिकवे त्यागे सब रोष

पाएँ खुशियाँ मस्ती मन मौज।


रंगोत्सव के आते ही

वातावरण है खिल जाता

न सर्दी न गर्मी, मौसम सुहाता 

हँसी खुशी की खुशबू जीवन महकाता।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics