Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Preeti Sharma "ASEEM"

Inspirational

4.7  

Preeti Sharma "ASEEM"

Inspirational

राम

राम

1 min
310


युग का जब -जब भी आविरभाव होगा।

 राम तुम्हे तब-तब ही वनवास होगा। 


 झूठ फरेब की राजनीति का रावण,

 जब दस शीश में आयेगा।

 

 राम के सच का राज तिलक ,

 फिर कहां हो पायेगा। 


 घर -घर में जब रिश्ते दोगले हो जायेंगें।

 कैकयी-मंथरा की सोच से प्रेम बंट जायेंगें।  


 तुम मातृ-पितृ ऋण को कितना भी चुकाना, 

 धन के आगे सेवा का कोई मूल्य न आंका जायेंगा।

           

मोह-माया के चककर में,मानव 

माया को ही जब-जब गले लगायेगा।  

राम घर छोड,तब -तब वन को जायेगा।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational