Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

JAYANTA TOPADAR

Inspirational

4  

JAYANTA TOPADAR

Inspirational

पर्यावरण-संरक्षण

पर्यावरण-संरक्षण

1 min
347


एक ऐसा संसार हो ,

जिसे हम प्यार से सींचें ...

कहीं कोई प्रदूषण न हो ,

किसी को भी कभी

निश्वास लेने में

तकलीफ़ न हो।

हर तरफ हरे-भरे

पेड़-पौधे हों ...

हरियाली ही हरियाली हो ...

ऐसा अपना संसार हो !


कर्मसंस्कृति का

अंतःकरण से

सुअभ्यास हो ...

इस विश्व की 

सही दिशा में

क्रमोन्नति हो ...


यहाँ इंसान

अपना ही नहीं ,

किसी गैर को भी

जीवनशैली उन्नत करने का

हौसला दे सके !


ऐसी अपनी मनोदशा हो !

ऐसा हमारा संसार हो।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational