Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ira Johri

Abstract

1.9  

Ira Johri

Abstract

प्रेमिका

प्रेमिका

1 min
536



मनमोहन तुमने पहले मुझ में मोह जगाया ,

फिर प्रेम डगर पर डगमग चलना सिखाया ।


प्रेमी बन प्रेम जाल फैला कर मुझे फँसाया 

विरह में तेरे मैने विरहनी सा जीवन बिताया। 


मुझ को त्याग अब देते तुम जोग की भिक्षा ,

क्यूँ लेते हो हमारी इतनी बड़ी कड़ी परीक्षा ।


प्रिय तुम मेरे और मैं तुम्हारी प्रेमिका न्यारी ,

बसती थी कभी हृदय तुम्हारे लगती थी प्यारी ।


कह दो इरा से कि प्यार नहीं छलावा था वह ,

उस मनमोहक पल का क्षणिक दिखावा था वह ।




Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract