Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Piyush Pant

Abstract Romance Inspirational

4.7  

Piyush Pant

Abstract Romance Inspirational

नव प्रभात का आगमन!!

नव प्रभात का आगमन!!

1 min
480


दिवाकर के रथ की आहट

शीतल वायु का कोमल स्पर्श

आकाश में जड़े रत्न लजाने लगे

मंद सी अनहद ध्वनि

भीतर ही भीतर गुंजायमान!


ओह ! ये कोकिला की कोकिल कूक

कणॆगोचर हुई!

सम्भवतः नव प्रभात का आगमन!


परन्तु वातावरण में छायी निःस्तबधता

रात्रिचरों का एकाएक यह मौन

कहने लगा – 

“एक जीवन के उदय के साथ

एक जीवन अस्त हो गया”!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract