Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

नमिता गुप्ता 'मनसी'

Abstract Fantasy

4  

नमिता गुप्ता 'मनसी'

Abstract Fantasy

नदी की अभिलाषा..

नदी की अभिलाषा..

1 min
228


नदी की अभिलाषा

मैं नदी सी

नहीं विलीन होना चाहती

किसी खारे से समुंदर में

वैसे भी

उसके पास कोई कमी नहीं है

पानी की !


इससे तो बेहतर है

कि मैं भटकती रहूं

किसी "प्यासे रेगिस्तान" में !


क्योंकि कभी-कभी

तृप्त होने की अपेक्षा

तृप्त करना ज्यादा श्रेयस्कर होता है,


वैसे भी

करुण होने का संताप

हम स्त्रियों के हिस्से में ही है

जन्म से ! है न !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract