Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

JAYANTA TOPADAR

Abstract Drama Inspirational

4  

JAYANTA TOPADAR

Abstract Drama Inspirational

नाउम्मीदी...

नाउम्मीदी...

1 min
360


बस इम्तिहान देना पड़ता है

दर-ब-दर, ऐ इंसान!

कभी बीच राह में यूँ

बेइंतहा भटकते न फिरना, ऐ इंंसान!

जुस्तजू-ए-ज़िन्दगी

बड़ी लाजवाब है...

इसे अपने दम पे

जीना पड़ता है, ऐ इंसान!


क़शमक़श भरी ज़िन्दगी

है यूूँ बेपनाह...

कि दर-ब-दर भटकने को

जी चाहता है,

मगर फिर भी नामालूम

क्यों सहारे की

तलाश करती है ज़िन्दगी...!


बस एक गुुज़ारिश है

कि बेपरवाही में

अपनी ज़िद के आगे

यूँ डूबा न देना

क़श्ती उम्मीदों को...


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract