Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Avinash Kumar

Abstract

4  

Avinash Kumar

Abstract

नारी

नारी

1 min
401


विधाता,

जब समेट नहीं पाया...

अपने अंक में....

संसार!

प्रकृति ने

उठा लिए-

सारे भार!!


स्वयं जब दबने लगी....

बिखरने लगी...

स्वयं ही सिहरने लगी....

तब

खुद को कर दिया व्यक्त-

नारी देह में।

फुट पड़ी....

शाखाओं में,

बेटियों में..

माँओं में...

विश्व भर की कलाओं में।


विधाता,

जब पुरुष होता है-

युद्ध करता है!

जब स्त्री होता है-

सृजन करता है!!

पुरुषों के लिए,

देह-एक विभाजन रेखा है!

मैंने नारी को अस्तित्व संभालते देखा है!!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract