Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Tragedy

4  

V. Aaradhyaa

Tragedy

मिथ्यावादी सरताज़ है

मिथ्यावादी सरताज़ है

1 min
242


जिन्हें थिरकना है जिनको दूसरों के इशारे पर,

जो सत्य और सनातन को मिटा चुके आज हैं !


सच की सही समर्थ बानगी दिखा सके जो,

ऐसा सदगुणी व सदाचारी किसका मिज़ाज़ है !


जग के नियम ना चले सुचारु ऐसा समाचार है,

मिथ्यावादी को देखो तो बना हुआ सरताज़ है !


हाहाकार सा मचा हृदय में भय व्याप्त है मन में,

सत्य का पथिक आज बना हुआ मोहताज है !


सर्वत्र दुराचार प्रश्रय बना हुआ पुखराज है,

घर का भेद उजागर करे विभिषण हमराज है !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy