Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Umesh Chavan

Drama Inspirational

5.0  

Umesh Chavan

Drama Inspirational

मिले सदा

मिले सदा

1 min
507


मिले सदा ज्ञान-गुण के मोती,

कर्म मुक्ति नहीं चाहिए,

करुँ भोग में योग सिद्ध,

संसार मुक्ति नहीं चाहिए।


मिले सदा ज्ञान-गुण के मोती,

जात-पात के बंधन तोड़ दूँ,

भेदभाव की श्रुंखलाएँ,

निश-दिन मैं खिलता ही रहूँ,

जैसे फूलों की कलाएँ।


मिले सदा ज्ञान-गुण के मोती,

भवसागर में डूबती नैय्यों का,

मैं बन जाऊ खिवैया,

दीन-दुखियों के जीवन का,

मैं बन जाऊँ सिपैया।


मिले सदा ज्ञान-गुण के मोती...


Rate this content
Log in