Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मैं तो सोया भी न था

मैं तो सोया भी न था

1 min
349


मैं तो सोया भी न था क्यूँ ये दर-ए-ख़्वाब गिरा

मेरे आग़ोश में बुझता हुआ महताब गिरा।


फिर समुंदर की तरफ़ लौट चली मौज-ब-मौज

फिर कोई तिश्ना-दहन आ के सर-ए-आब गिरा।


अक्स मिस्मार न कर दीदा-ए-हैराँ के सरिश्क

मेरे ख़्वाबों के दर ओ बाम न सैलाब गिरा।


ढूँढ सीपी की तरह दिल को न साहिल के क़रीब

ये सदफ़ दूर बहुत दूर तह-ए-आब गिरा।


आहन ओ संग को ज़हराब-ए-फ़ना चाट गया

पहले दीवार शिकस्ता हुई फिर बाब गिरा।


Rate this content
Log in