Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Priyesh Pal

Inspirational

4.5  

Priyesh Pal

Inspirational

मैं सीखना चाहता हूँ

मैं सीखना चाहता हूँ

1 min
266



मैं सीखना चाहता हूँ 

पतंग उड़ाना , 

ताकि सिखा सकूँ उसे भी , 

जिससे जाने वो अनहद सीमाएँ 

अपने भीतर छीपी अनंत संभावना।


 मैं सीखना चाहता हूँ 

 कंचे खेलना , 

 ताकि जोड़ सकूँ उसे मिट्टी से 

 जिससे गुमे गर वो अनहद की खाई में 

 तो याद रहे औकात अपनी 

 

मैं सीखना चाहता एक वाद्य , 

ताकि बता सकूँ उसे , 

जीवन गर है दुःख 

तो, संगीत उसका आनंद

 

मैं सीखना चाहता हूँ , 

वो सब जिससे रह सकूँ करीब उसके

जो थामेगा कल,

अपनी नन्ही अंगुलियों से धड़कन मेरी ।

 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational