Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Drama Classics Inspirational

4  

Phool Singh

Drama Classics Inspirational

मानसून आया

मानसून आया

1 min
223


खिल रहे सारे वन-उपवन देखों

चहक उठी है मन बगिया

सुन्दर-सुन्दर फूल खिलें है

हर्षित, प्रफुल्लित है दुनियाँ।।


स्वर्ग से सुन्दर धरा बनी है

उत्साहित है जीव दुनियाँ

कारण ढूंढते आस बाँधते

सब मौसम की करामात ओ सखियाँ।।


हरियाली चारों ओर है छायी 

तृप्त हो रही ये अंखियाँ

सुकून, शांति मन को मिलती

सखियाँ भी बनाती खूब बतियाँ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama