Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Seema Pandya

Inspirational

4  

Seema Pandya

Inspirational

मानसिक शांति

मानसिक शांति

1 min
3.8K



हर कोई चाहता है;

संसार में अमन शांति हो।

हर कोई चाहता है;

लोगों में प्रेम भाईचारा हो।

संसार की अमन शांति का;

गहरा रिश्ता है मन की शांति से

मन शांत है तो दुनिया खुशहाल है, 

मन शांत है, तो दुनिया लाजवाब है।


मन की शांति,हमारी एक स्थिति है;

एक कदम जो बढ़ाएंगे,हासिल कर लेंगे। 


ध्यान योग सात्विक आचार विचार

लगाम है मन की शांति के;

एक बार जो लगाम कस ली,

तो फिर बेड़ा पार है मन के।


मुश्किल है, पर नामुमकिन नहीं;

मन हमारा दास है, हम मन के नही।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational