Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shanti Mishra

Classics

3  

Shanti Mishra

Classics

मां सरस्वती वंदना

मां सरस्वती वंदना

1 min
10



वन्दे मां सरस्वती मां सरस्वती

बिद्या दायिनी, भब दुख हरिणी l


अज्ञान अंधकार को

दूर करे जला के

ज्ञान की रोशनी l


बिना की मधुर तान से

गीतों की सुर झंकार से

जगाए जग को जग जननी l


सुरेश्वरी जगद्धात्री मां

दीप्तिमयी सुहासिनी मां

शुभ्र बसने बिश्व मोहिनी l


पद्मां सना स्थिता सर्वज्ञता

देब सुर नर पुजिता

सर्ब पापों से मुक्ति दायिनी l


**********************


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics