Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

वैधविक (विशाल भारद्वाज)

Inspirational Others

3  

वैधविक (विशाल भारद्वाज)

Inspirational Others

कृष्ण ज्ञान

कृष्ण ज्ञान

1 min
1.8K


माधव जैसा सारथी, 

यशोदा जैसी माँ । 

भवसागर भी पार हो, 

ऐसी आस्था पा ।१।


राधा जैसी प्रेमिका, 

द्वापर जैसा जहाँ ।

सर्व विकार दूर होए, 

राधा कृष्ण तू गा ।२।


सुदामा जैसी मित्रता, 

मथुरा जैसा धाम ।

दरिद्रता मिट जायेगी, 

सुदामा सा बन जा ।३।


अर्जुन जैसा पराक्रम, 

भगवत जैसा ज्ञान ।

कष्ट भी हर जाएंगे, 

'वैधविक' कृष्ण जान ।४।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational