Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Subhadeep Bandyopadhyay

Abstract

4  

Subhadeep Bandyopadhyay

Abstract

कोरे पन्ने

कोरे पन्ने

1 min
466


मुझ पे फिर बरस जाओ बादल,

इस आग की दवा मुझे मिली नहीं.

आसमानों की ख़ाक छान ली हमने,

अंजुम की रौशनी मुझे दिखी नहीं .

कुछ पन्ने कोरे से थे,लफ्ज़ बेजुबान से थे,

रात की आहट से अनजान से थे ,

इबादत में रखा उनको जो छोड़ गए मुझको,

पाक वक़्त ने वो मंज़र भी दिखाया मुझको ,

शीशा खंजर बन दिल में उतर आया ,

एक लम्हा यूँ ही गुनगुनाया,

मैं जागा रात भर सहर के इंतज़ार में,

मिला वो जो मुक्कद्दर में था,

पर वो न मिला जो मुक्कद्दर में था नहीं। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract