Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Abhishek Kumar Srivastava

Abstract

4.7  

Abhishek Kumar Srivastava

Abstract

किसान

किसान

1 min
416


धूल धूसर भूमि मेरी,

अन्न उपजाऊ मैं कैसे ?

तुम बताओ तुम बताओ।

मेघ बोले घन -घनाघन बिजली

कडके कड़कड़ाहट,


पानी का एक बूंद पाउ,

अन्न उपजाऊ मैं कैसे ?

तुम बताओ तुम बताओ।

जब मैं पाउ वृंद विहंगम,

लोक कथाओं का हृदयंगम,


मन उपजता, तन उपजता

किन्तु अन्न उपजाऊ मैं कैसे ?

तुम बताओ तुम बताओ।

सार सारे पा चुका हूं,

गीत सारे गा चुका हूं,


किन्तु क्या बतला सकोगे ?

अन्न उपजाऊ मैं कैसे ?

तुम बताओ तुम बताओ। 

मौन धारण हो चुका है,

अब विवशता है बड़ी ये 


अन्न उपजाऊ मैं कैसे ?

तुम बताओ तुम बताओ,

अन्न उपजाऊ मैं कैसे ?

तुम बताओ तुम बताओ। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract