Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ख़्वाहिशों के प्रतिबिम्ब !

ख़्वाहिशों के प्रतिबिम्ब !

1 min
530


काग़ज़ की सतह पर बैठ

कर लफ़्ज़ों ने ज़ज़्बातों से 

तड़पने की दरख़्वास्त की है !


विचलित मन ने बेबस 

होकर प्रतीक्षा की बिखरी 

किरचों को समेट कर बीते 

लम्हों से कुछ गुफ़्तगू की है !


यादों के गलियारों से निकल 

कर ख़्वाहिशों के अधूरे 

प्रतिबिंबों ने रूसवा हो कर 

उपहास की बरसात की है !


फिर नहाई शाम सौंदर्य को

दरकिनार कर उड़ते धूल 

के चंचल ग़ुबार ने दायरों 

को लांघ दिन में रात की !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract