Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shital Yadav

Romance

4  

Shital Yadav

Romance

इकरार

इकरार

1 min
68


चाँद-सा रूप सलोना, दीदार के लिए बेताब दिल 

इम्तिहान-सा लगे इंतज़ार, जाने कब मिले मंज़िल 

चौंक गई ख़ुद कुदरत भी ख़ूबसूरत उन्हें बनाकर 

होश उड़ा गया वो चेहरा किया ज़िंदगी में शामिल 


चल पड़ी कश्ती दिल की, समंदर-ए-इश्क़ में गहरी 

लहरें झूम उठी जब नज़रें तस्वीर पर आकर ठहरी 

गरजते मगर जब बादल नफ़रतभरे तूफान लाकर 

तबाह करती ज़माने की आँधी-ए-इल्ज़ाम सुनहरी


मासूम अदाओं में नज़ाकत, नाज़ुक वो फूल गुलाब 

दीवाना कर दे सितारों को भी रौशनी ओढ़े महताब 

आग़ाज़-ए-ज़िंदगी की लाई मदहोश वस्ल की रात 

इकरार-ए-चाहत से हक़ीक़त बनेगा।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance