Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Saroj Garg

Abstract

4  

Saroj Garg

Abstract

गजानन

गजानन

1 min
258


रूप गजानन देखत सूरत भक्तन के मन हैं हितकारी।

संग सुवासित रिद्धिन-सिद्धिन देत  अशीष सबे अति भारी ।।


हे गणराज बसों अब आँगन, मेटत कष्ट सदा सुखहारी ।

धूप चढ़े उन पे तब लाकर दूब लगे उनको अति प्यारी।


हे गणराज सुनो विनती अब दूर करो तुम कष्ट हरो जी ।

नाव फँसी मझधार जरा तुम आकर सागर पार करो जी।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract