Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

कबीर Kabir

Romance

4  

कबीर Kabir

Romance

दास्तां-ए-मोहब्बत

दास्तां-ए-मोहब्बत

1 min
470


रात की सियाही, सोई झील,

गीला चांद, ठहरी हुई कश्ती में बहते हम,

एक हसरत!


खुली जुल्फें, रोशन निगाहें,

मखमली होंठ, गुल रुख़सार, हुस्न-ए-यार,

उफ्फ़ क़यामत!


शोरीदा बदन, सांसों की महक,

बाहों का घेरा, अहद-ए-वफ़ा, शब-ए-वस्ल,

और उल्फत!


शब-ए-खिजां, कुछ टूटे ख़्वाब,

उदास कमरा, तन्हा बिस्तर, दिल-ए-ज़ार, 

आह फुरकत!


हसरत      - इच्छा,लालसा,

गुल रुख़सार  - गुलाबी गाल

शोरीदा बदन  - मस्त बदन, आतुर शरीर, 

अहद-ए-वफ़ा  - वफ़ा की कसमें

शब-ए-वस्ल   - मिलन की रात

उल्फत      - इश्क़, मोहब्बत

शब-ए-खिजां  - पतझड़ की रात

दिल-ए-ज़ार   - रोता हुआ दिल

फुरकत      - वियोग, जुदाई


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance