Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

MD IRFAN

Abstract Inspirational

4.3  

MD IRFAN

Abstract Inspirational

चल बंदेया !!

चल बंदेया !!

1 min
407


चल बंदेया उस ओर

जहां तेरी सच्ची डोर!!


दरिया गहरी लहरे ऊंची 

पर दोनों तरफ है छोर!!


एक तिनका जोड़ा घर बनाया 

उसमें रहा न जीवन घनघोर!!


तू ही गालिब, मीर और गुलाम

तेरे बिना न अंदर करे शोर!!


पत्थर टूटे कंकर बने फिर 

तू जो टूटे तो कैसी होर??


न कर चिंता कल की फकीर

तेरे लिए बेहतर वो ही तेरी होर!!


एक बार हंसकर चल तो सही 

खुदकुशी के विचार का न कोई तोड़!!


बन जा सिकंदर उठ कर चल 

चल वे बंदेया तू अपनी ओर! (×2)



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract